• gepubliceerd
  • leestijd
    2 minuten

PWC over sociale impact Swink

Deze maand beschrijft het PWC-magazine ‘Inzake’ de samenwerking met ons. Daarnaast leggen zij op een mooie manier uit wat voor soort bedrijf wij zijn en waar onze kracht ligt. Door sociale impact proberen wij ons steentje bij te dragen aan de maatschappij.

Een korte impressie:

Maatschappe­lijke Impact:

“Om de sociaal-maatschappe­lijke impact financieel inzichte­lijk te maken, heeft Swink zijn social return on investment laten uitrekenen. Van Buren: ‘Elke euro die in ons bedrijf wordt gestopt, levert 1,95 euro op. Dit wordt vooral bepaald doordat onze werknemers uit een uitkeringssituatie komen en bij ons een dienstverband en een salaris krijgen. Een ander sociaal aspect is dat mensen bij ons opgeleid en getraind worden en een werkritme opbouwen. Mensen die zonder werk thuiszitten, zijn minder gelukkig, voelen zich vaak geïsoleerd en leveren meer zorgkosten op voor de samenleving.’

Niels van Buren heeft vaak gezien hoe werknemers van Swink opbloeien nadat ze in dienst zijn gekomen. ‘Vaak komen ze zenuwachtig en onzeker binnen, maar door een goede opleiding en interessant werk gaan ze steeds steviger in hun schoenen staan. Wat ook helpt, is dat we bij Swink op een volwassen en zake­lijke manier over autisme praten. Onze mensen stuiten in de samenleving vaak op veel onbegrip, waardoor ze hun autisme proberen te verbergen. Maar bij ons kunnen ze zichzelf zijn, omdat collega’s ook autistisch zijn, en de managers – die dat niet zijn – daar in ieder geval goed mee kunnen omgaan.’

Malschaert: ‘Met Swink zoeken we de balans tussen het neerzetten van een gezond bedrijf en onze sociale doelstellingen. Als ik straks op mijn oude dag in Huize Avondrood zit, kan ik terugkijken op een leven dat niet alleen heeft bestaan uit geld verdienen.’”

Benieuwd naar het hele artikel? Lees het hele artikel op de site van PWC.