Digitale

TOEGANKELIJKHEID

Met digitale toeganke­lijkheid bereik je echt je hele doelgroep

Dat je deze pagina bekijkt, betekent dat je het belangrijk vindt dat je online dienstverlening voor iedereen bruikbaar is. Maar hoe word je digitaal toeganke­lijk?

Het verankeren van toeganke­lijkheid binnen je organisatie is een grote uitdaging. Gelukkig hoef je er niet alleen voor te staan. Wij nemen je bij de hand, zodat alle communicatie van jouw organisatie toeganke­lijk is. Iets dat burgers, klanten én Google zeer zullen waarderen.

  • Wat is digitale toeganke­lijkheid?

    Digitale toeganke­lijkheid of web accessibility betekent dat al jouw online communicatie, zoals je website, pdf’s, formulieren en video’s, bruikbaar is voor iedereen, dus ook voor mensen met een functie­beperking. Dat betekent bijvoorbeeld dat blinde gebruikers jouw content kunnen beluisteren via hun eigen spraaksoftware of dat slechthorenden je video’s kunnen volgen door ondertiteling. Door content op de juiste manier aan te bieden, weet je zeker dat deze voor iedereen bruikbaar is. Zo voldoe je aan de WCAG 2.1 richtlijnen, de internationale standaard voor digitale toeganke­lijkheid.

  • De voordelen van digitale toeganke­lijkheid

    Het belangrijkste voordeel van accessibility is natuur­lijk dat je jouw doelgroep veel beter bedient. Maar er zijn meer voordelen. Toeganke­lijkheid is name­lijk ook goed voor je vindbaarheid in Google. Google is misschien wel de belangrijkste gebruiker met een beperking. Door informatie toeganke­lijk te maken help je ook Google om deze beter te begrijpen.Verder kun je met toeganke­lijkheid kosten besparen. Digitaal is doorgaans je goedkoopste kanaal. Als gebruikers naar een ander kanaal moeten uitwijken omdat het online niet lukt, maak je meer kosten. Bovendien geldt dat hoe eerder je accessibility implementeert, hoe minder content je naderhand toeganke­lijk hoeft te maken. Ook dat bespaart je geld en veel tijd.

  • Betrek deze stake­holders!

    De rijksoverheid wil dat alle publieke voorzieningen toeganke­lijk zijn, ook voor mensen met een functie­beperking. Daarom zijn overheden wette­lijk verplicht om hun websites digitaal toeganke­lijk te maken en een toeganke­lijk­heids­verklaring op hun domeinen te plaatsen. Inmiddels geldt deze wette­lijke verplichting ook voor je mobiele apps. De hoogste tijd dus om hiermee aan de slag te gaan. Maar waar begin je? Met deze acties en rolverdeling binnen je organisatie verbeter je in no time je toeganke­lijk­heidsniveau!

    Betrek deze stake­holders

Hoe wij jou kunnen helpen met digitale toeganke­lijkheid

Wij adviseren en ondersteunen je in het toeganke­lijkheidsproces. De uitvoering nemen onze specialisten ook graag van je over.

Wat wij doen:

Stap voor stap helpen we jouw organisatie en communicatie toeganke­lijk te maken.

Vijf redenen waarom Swink de juiste keuze is

  1. Onze specialisten zijn getrainde accessibility professionals.
  2. We werken samen met partners met jarenlange ervaring op het gebied van digitale toeganke­lijkheid.
  3. We kunnen langdurig gefocust en nauwkeurig werken, doordat we autisme hebben.
  4. We weten alles over goede content schrijven en SEO en kunnen je ook tips geven voor het verbeteren van jouw content.
  5. We zijn een sociale onderneming met het PSO 30+ certificaat. Koop bij ons in en vul zo ge­lijk je SROI verplichting in.

Voor wie

Voor (middel)grote organisaties die hun online communicatie toeganke­lijk willen maken. Wij helpen je met het proces om digitale toeganke­lijkheid te verankeren, doen een toeganke­lijkheidsaudit voor je website en maken je content toeganke­lijk. Zo voldoe je aan de vereisten van de WCAG 2.1 norm / webrichtlijnen.

logo accenture
logo antonius
logo nyenrode logo
logo abrona
logo aumc academie
logo logo pwc