• gepubliceerd
  • leestijd
    1 minuut

Masterclass Social Media

Vrijdag gaven we een Masterclass Social Media voor sociale ondernemingen in samenwerking met Social Enterprise NL. Tijdens de masterclass kregen de deelnemers praktische tips en adviezen om meer te halen uit social media.Zo werden tips gegeven om het organisch bereik te verhogen, hoe je aantrekke­lijke social media berichten maakt en hoe je meer uit social media kunt halen door erop te adverteren. De deelnemers waren erg positief over de masterclass en waren enthousiast om met de tips aan de slag te gaan.

Zelf testen wij ook regelmatig wat er effectief is op Social Media en 2 voorbeelden hiervan zijn:

Voor een bedrijf is het heel belangrijk een eigen tone of voice te bedenken. Wat wil je uitstralen en hoe presenteer je je naar buiten toe? Is dat luchtig en open of juist meer zake­lijk. Uiteraard is hierbij professionaliteit wel de kern van je boodschap. Mensen een inkijkje geven in jouw bedrijf is altijd goed. Wie werken er en waar zijn zij goed in? Een leuk luchtig bericht over een hoogtepunt in het jaar werkt ook vaak goed.

Enkele quotes van de deelnemers:

“Veel nuttige en nieuwe informatie. Leuk ook dat ingegaan werd op deelnemende bedrijven voorwerk in was gedaan. Dank!”

“Toeganke­lijk en voor iedereen te volgen.”

“Echt heel duide­lijk, overzichte­lijk, praktisch, ook voor een beginner zeer waardevol (of misschien juist voor een beginner met zake­lijke social media).”

“Dat je volgers niet alles doen. Adverteren nuttig kan zijn.”

Wij zijn blij met positieve reacties en ook de opbouwende ‘kritiek’. Op die manier komen wij steeds meer tot een goede presentatie.

Meer weten over adverteren op Social Media?