
De avonturen van Annette in Dataland
Inmiddels werk ik al meer dan een jaar als data analist bij Swink. Een hele nieuwe wereld voor mij en een hele andere dan die waar ik voorheen in werkte. Door welk konijnenhol ben ik daar terechtgekomen?
Hoe krijg je als organisatie goed inzicht in het functioneren van je website? Doe je aanpassingen op basis van intuïtie en ervaring, of met cijfers? Door webdata te analyseren en door dashboards (om) te bouwen help ik organisaties graag om die twee benaderingen bij elkaar te brengen. Werkt je organisatie al met analytics tools (Google Analytics, SiteImprove, Piwik, etc.)? Dan vormen deze de bron om in een custom (Power BI) dashboard specifieke inzichten over het functioneren van (onderdelen van) je website helder in beeld te brengen. Ik vind het daarbij belangrijk dat een dashboard goed is afgestemd op de vragen, doelen en gebruiksdoeleinden van de klant.
Inmiddels werk ik al meer dan een jaar als data analist bij Swink. Een hele nieuwe wereld voor mij en een hele andere dan die waar ik voorheen in werkte. Door welk konijnenhol ben ik daar terechtgekomen?