VUmc Academie

Opleidingen migreren

Het VU medisch centrum heeft zijn opleidingstake­n ondergebracht in een eigen opleidingscentrum, VUmc Academie. De academie verzorgt zo’n 200 opleidingen. Daarnaast bieden ze er maatwerktrajecten en e-learning modules aan.

Lees hier het klantverhaal van de VUmc Amstel Academie.

Wat doen we

Wij hielpen bij de migratie van de (nieuwe) website naar een nieuw content management systeem (CMS). Wij migreerden alle opleidingen, cursussen en e-learning modules, van het oude CMS Alterian naar het CMS XperienCentral.

Onze specialisten bezetten de e-learning helpdesks van de VUmc Academie. Op deze helpdesks komen bijvoorbeeld vragen binnen van mensen die zich willen inschrijven voor een opleiding. Wij helpen de klanten van VUmc Academie door hun vragen te beantwoorden en ze te helpen bij het gebruiken van het systeem. Deze vragen kunnen onder andere gaan over: hoe gebruikers moeten inloggen, het wijzigen van een inschrijving, het kiezen van een cursusdatum, en hoe gebruikers zich moeten inschrijven voor een cursus.

Wij helpen bij kortdurende arbeidsintensieve opdrachten, zoals het omzetten van Apple Books bestanden naar e-books die op alle soorten devices kunnen worden gebruikt, aanvullen van profielen in het Leer Management Systeem, en andere ad hoc klussen. Recente­lijk zijn wij betrokken geweest bij de migratie naar Moodle.

“Wij hebben in Swink een professionele helpdesk gevonden, die ons op afstand taken uit handen neemt en ons ondersteunt bij losse klussen op gebied van onderwijs logistiek. Medewerkers van Swink zijn coöperatief en alert en doorzien de systemen snel. Doordat ze goed ingevoerd zijn worden problemen snel opgelost en vragen afdoende.”

Martin Straks

Adviseur e-learning

Buitengewoon fijn van Swink

De migratie was een complexe operatie die nauwkeurigheid, snelheid en flexibiliteit vereiste. Wij hadden tijdens het proces nauw contact met de opdrachtgever en hielden hem door middel van overleg en updates via de mail op de hoogte van de stand van zaken.

Swinker aan het woord

“Bij de e-learning helpdesks komen zeer gevarieerde vragen binnen. Je leert daardoor het helpdesksysteem steeds beter kennen, waardoor je vragen en problemen sneller en beter leert oplossen.”

Vincent Wiering

Contentspecialist

Website:
vumc.nl
Teamleden:
BobVincentPeter