• gepubliceerd
  • leestijd
    ± 1 minuut

Wat is relevante content?

Hoe staat het met de algoritmes en toeganke­lijkheid voor zoekmachines? Allemaal zaken die opgelost kunnen worden in uw bestaande website.

Door te meten hoe bezoekers zich gedragen op uw website, kan de energie die u erin steekt, gerichter en doelmatiger worden ingezet. Wanneer de ‘bounce rate’ hoog is, vinden bezoekers hier niet wat ze zoeken. En dat zien ze in één oogopslag. Zonde van de moeite en tijd die al in de site is gaan zitten.

Het is onzin om te denken dat u meteen een nieuwe site moet laten bouwen, als deze niet voldoet aan de verwachtingen. Simpele acties kunnen al helpen: laat een buitenstaander eens naar uw site kijken en stel een paar gerichte vragen:

  • wat wilt u met uw content bereiken?
  • wat is de waarde van uw content voor de bezoekers? Gaat het de bezoeker helpen?
  • deelt u kennis, ervaringen en meningen?
    en, hebt u de site daar ook op ingericht en geschreven?

Vervolgens:

  • weet u wat iemand zoekt op uw site?
  • gebruikt u (teveel) jargon?
  • ziet de site er overzichte­lijk en aantrekke­lijk uit?
  • is er interactie moge­lijk?
  • is de site geschikt voor de algoritmes van zoekmachines?
  • wordt de site up-to-date gehouden of staat er nog oude informatie op?

Een site bijhouden met relevante content kost tijd en vraagt expertise. Dat geldt ook voor communicatie via blogs, twitter en forums. Wat is de waarde van de content voor de lezer? Wat springt het meest in het oog? Hoe ‘leest’ men; is de structuur logisch; hoe snel is relevante informatie te vinden? Hoe staat het met de algoritmes en toeganke­lijkheid voor zoekmachines? Allemaal zaken die opgelost kunnen worden in uw bestaande website, met hulp van efficiënt werkende professionals, die in begrijpe­lijke taal met u communiceren.