• gepubliceerd
  • leestijd
    ± 1 minuut

Wat is een Content organisatie?

Er wordt steeds meer gesproken over Content Marketing. De vraag is wat er eigen­lijk wordt verstaan onder Content? En wanneer ben je een Content organisatie?

Er wordt steeds meer gesproken over Content Marketing. De vraag is dan snel wat wordt verstaan onder Content. Je kunt je daarnaast de vraag stellen wat noem je nu een content organisatie?

Als je content ziet als uiting van je kennis, meningen, expertise, ervaringen, visie en ultiem oplossingen biedt. En, nog belangrijker, die content deelt met je bezoeker.
Het delen van content impliceert een open communicatie.

Door middel van content communiceer je dat je expert bent op jouw terrein en helpt bij het oplossen van vragen. Je maakt je bezoeker / klant deelnemer bij wat je aanbiedt en denkt mee met wat hem verder kan helpen. Met als gevolg dat bezoekers zich gezien en gehoord voelen en zich betrokken gaan voelen bij je organisatie. Dat kan op ieder vakgebied zijn en geldt voor zowel grote organisaties als ZZP-ers.

Indien je als bedrijf/organisatie/medewerker content produceert stel dan de vraag wat de relevantie is.Heb je kennis over dit onderwerp, benadruk dan jouw specifieke bijdrage, je USP:

Wat weet je? – expertise
Wat kun je? – diensten
wat heb je al gedaan? – ervaring
Wat is je visie op de markt? – ideeën
Wat levert het op? – resultaat.