• gepubliceerd
  • leestijd
    ± 1 minuut

Wat heb je als bedrijf aan de nieuwe Twitter profielpagina?

Wat zijn de belangrijkste veranderingen van de Twitter profielpagina? Wat levert dat op voor bedrijven? De belangrijkste veranderingen op een rij.

Twitter verandert haar profielpagina waarbij de migratie naar de nieuwe lay-out en functionaliteit geleide­lijk zal plaatsvinden. De nieuwe profielpagina begint steeds meer op die van Facebook te lijken. Twitter wil hiermee een antwoord geven op het dalende gebruik van Twitter, terwijl het aantal gebruikers wel toeneemt. De intensiteit van het gebruik daalt dus.

twitter paginaDe belangrijkste veranderingen:

  • De cover-foto (de header) zal de totale breedte van het scherm innemen en schaalt mee met de grootte van het browserscherm.
  • De profielfoto wordt ook groter en wordt links onder de cover-foto geplaatst in plaats van in het midden over de cover-foto. De zgn. bio-tekst, locatiegegevens en website-link staan onder de profielfoto.
  • Tweets worden groter weergegeven en thumbnails kleiner, waardoor er meer focus komt te liggen op de inhoud van de tweet. Tweets met een hogere ‘engagement’ worden nog groter getoond, zodat deze nog meer aandacht krijgen.
  • Nieuw is het ‘pinnen’ van tweets. Wil je ervoor zorgen dat een tweet bovenaan de tweetlijst (stream) blijft staan, dan kan deze ’gepind’ worden. Bezoekers van de profielpagina zien dus als eerste die tweet.
  • Ook nieuw is het filteren van tweets. Hiermee kan geselecteerd worden op tweet-soort, zoals tweets met antwoorden of tweets met foto’s of video’s.

Wat levert het op?

Bedrijven zijn met deze veranderingen beter in staat om de eigen identiteit te communiceren. Het kiezen van de juiste cover-foto, de profielfoto en de bio-tekst wordt belangrijker. Hier moet dus goed over nagedacht worden, want zomaar een paar leuke foto’s selecteren is niet de juiste aanpak. Fotomateriaal moet consistent zijn op alle sociale media platformen. Door regelmatig foto’s te vernieuwen straalt het bedrijf dynamiek uit.

Het pinnen van tweets trekt de bezoeker direct naar de inhoud van die tweets. Belangrijke berichten, vooral bedoeld om nieuwe bezoekers tot volgers te trekken, blijven zo langer zichtbaar. Een groot voordeel als je bedenkt dat de gemiddelde zichtbaarheid van een tweet onder de 18 minuten ligt!

Hieronder een paar voorbeelden:

Bedrijfsprofiel op Social media

Het profiel op social media groeit waardoor het als secundaire website van het bedrijf gaat werken. Branding en communicatie met de doelgroep staat hierbij voorop en dit vraagt een professionele aanpak. Meer hierover leest u op de pagina van Social Networks Communication.