• gepubliceerd
  • leestijd
    ± 1 minuut

Waarom zou ik bloggen?

Op een zake­lijke blog deel je geen persoon­lijke informatie, maar wel verhalen die bijvoorbeeld bij een verkoop- of adviesgesprek horen.

Het maakt niet uit wat uw bedrijf doet, als u maar gevonden wordt door diegenen die op zoek zijn naar uw product of naar informatie daarover. En wanneer u gevonden wordt, wilt u het vertrouwen uitstralen dat uw product of dienst waardevol is en tijdig en zonder problemen wordt geleverd.

Veel websites laten onvoldoende zien wat een bedrijf te bieden heeft. Producten worden beperkt getoond, de expertise is niet of onvoldoende in detail beschreven en het is niet duide­lijk waarom nu juist dit bedrijf de oplossing biedt. Dat is een gemiste kans, want steeds meer klanten informeren zich eerst goed via internet over producten en diensten die zij willen aanschaffen. Hier kan een blog echt helpen.

De waarde van een blog

Een blog, gekoppeld aan de website, voegt ‘verse’ content toe. Content die antwoord geeft op moge­lijke vragen en duide­lijk toont waar het bedrijf voor staat en wat het te bieden heeft. Zoekmachines houden van verse content, die relevant is en van goede kwaliteit.
Er verandert veel op SEO-gebied, en relevante content wordt steeds belangrijker.

Een potentiële klant, die zijn geld op een verantwoorde wijze wil besteden zoekt actuele, relevante informatie om zijn aankoop te rechtvaardigen. Een blog die dat biedt geeft het bedrijf een grote voorsprong op de concurrent.

Wat is een blog wel en wat niet?

Op een zake­lijke blog deel je geen persoon­lijke informatie. Maar wel verhalen die bijvoorbeeld bij een verkoop- of adviesgesprek horen. Die zijn zelfs prima bruikbaar in een blog. Het zijn oprechte verhalen die toelichten waarom nu juist dit product wordt verkocht, waarom een dienst in een bepaalde situatie wordt aanbevolen, waarom klanten tevreden zijn met het product, etc. Het zijn de verhalen die je ook bij een persoon­lijk contact zou vertellen. De blogs waarin die vragen worden beantwoord zijn een prima aanvulling opde vaak statische inhoud van de webpagina’s. Bovendien kunnen ze gedeeld worden via de sociale media.

Elk bedrijf kan bloggen. Bloggen is geen complexe wetenschap. Je kunt het gewoon leren. Swink helpt bedrijven met content communicatie en marketing. Blogs schrijven en beheren is een van onze diensten.