• gepubliceerd
  • leestijd
    < 1 minuut

Reputatie management

Op allerlei manieren kunnen onterechte, negatieve berichten over uw organisatie op het internet verschijnen. Wat kunt u doen?

Op allerlei manieren kunnen onterechte negatieve berichten over uw organisatie op het web verschijnen. Een klant voelt zich onheus bejegend en start een lastercampagne; een ontslagen medewerker wil zijn verhaal halen via de media; of een lid van de Raad van Bestuur wordt onterecht publieke­lijk aangepakt. Allemaal situaties waar uw bedrijf last van heeft en die u zo snel moge­lijk achter u wilt laten. Wat kunt u doen?

Door neutrale informatie en positieve berichten rondom de persoon of het onderwerp beter vindbaar te maken op het web kunnen negatieve berichten verdrongen worden. Ook het genereren van positieve berichten, het aanmaken van een aparte microwebsite over een product of door iemands positieve kanten te benadrukken kan erger voorkomen worden. Zulke positieve berichten moeten altijd oprecht en eer­lijk zijn en bij de persoon passen.

Geen actie ondernemen is geen optie: negatieve berichten kunnen jarenlang op internet blijven opduiken. Met positieve tegenhangers komt er in ieder geval meer balans.