• gepubliceerd
  • leestijd
    ± 1 minuut

Val op bij je doelgroep

Op je site wil je graag dat díe informatie die jij van belang vindt, bij je bezoekers als eerste opvalt. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Op je site wil je graag dat díe informatie die jij van belang vindt, bij je bezoekers als eerste opvalt. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Je weet niet waar iemand naar op zoek is, welke dienst of product hij van je willen afnemen. Dus hoe verhoog je de attentiewaarde van een bepaald aanbod, of hoe zorg je dat je bezoeker actie neemt? Je kunt niet alles vet afbeelden en je wilt bovendien de sfeer van je website handhaven, terwijl je toch sommige dingen wilt benadrukken.

Vormgeving speelt dan een grote rol. In een volle pagina met diverse attentiepunten zal een bezoeker jouw belangrijke tip moei­lijker vinden.
Ruimte creëren rond een item schept rust en ook aandacht. In de witruimte valt het item direct op. Contrast en opvallend kleurgebruik is ook een optie, maar gebruik dit dan op een andere pagina dan de ‘witruimte’ pagina. Less is more!

Neem de ruimte om één item te benadrukken en zet verdere informatie op een doorklikpagina. Bezoekers lezen/kijken zo kort moge­lijk naar informatie op een site; dat is een van de redenen waarom content compact, krachtig en duide­lijk moet zijn. En vul dat aan met aansprekend beeld; geestige illustraties of foto’s met een emotie.