• gepubliceerd
  • leestijd
    < 1 minuut

Doelgroepcommunicatie: meten is weten

Communiceren met je doelgroep. Dat klinkt zo bekend, maar doen we het ook? In de praktijk b­lijkt dit vaak toch een stuk lastiger dan gedacht.

Communiceren met je doelgroep. Dat klinkt zo bekend, maar doen we het ook? Marketeers hebben toenemend moeite om met hun doelgroep te communiceren.

Nieuwe media zorgen ervoor dat contact leggen en houden met je klanten/gebruikers ingewikkelder wordt en steeds meer aandacht vraagt. Daarvoor moet eerst helder in beeld gebracht worden welke kanalen de specifieke doelgroep gebruikt.

Zoals bij alles is meten ook weten. Is uw doelgroep de hele dag aan het tweeten? Of zit ze ’s avonds op YouTube in plaats van achter de TV? Bedrijven die exact weten wat er speelt maken daar optimaal gebruik van en benaderen hun doelgroep op de manier die het best bij hen past. Inzicht in de materie spaart kosten en verhoogt het resultaat.

Huur een specialist in die de tools heeft om te analyseren hoe vaak en welke media uw doelgroep gebruikt. Die daadwerke­lijk hulp biedt, de resultaten interpreteert, kijkt wat wel en niet werkt en oplossingen aanreikt.