• gepubliceerd
  • leestijd
    ± 1 minuut

Keywords op de juiste plek

Goed scoren bij de zoekmachines (SEO) is afhanke­lijk van meerdere factoren. Hoe maak je bijvoorbeeld goed gebruik van keywords?

Goed scoren bij de zoekmachines (SEO) is afhanke­lijk van meerdere factoren. Een van de belangrijkste daarvan is zorgen dat de keywords waarop je gevonden wilt worden op de juiste plek staan. Dat wil zeggen: op díe pagina’s die Google het zwaarst laat wegen in de beoordeling van de inhoud.

Hoe verwerk je de belangrijkste zoekwoorden in je website?

Dat zijn de titelpagina en de hoofdkop, maar ook de tussenkopjes. In de HTML code zijn dat de <H1> t/m <H6> tags. Afhanke­lijk van welk CMS u gebruikt kan de benaming daar iets anders zijn, in WordPress gebruikt u hiervoor de kopteksten.

Een andere belangrijke plek is het URL van de pagina. Kijk zelf maar eens naar verschillende pagina’s van uw site: soms staan er in de URL cijfers of tekens, dus geen leesbare woorden waarop in Google kan worden gezocht!

Als uw pagina dan eenmaal goed vindbaar is via Google is er nog een plek die veel invloed kan hebben op hoe vaak mensen werke­lijk klikken op de link naar uw site: voor de meta tag description is het van belang om per pagina in één pakkende zin te beschrijven waar de pagina over gaat. En dat mag best een wervende tekst zijn.

Als in de zoektermen dan een van de keywords opduikt, en uw betreffende pagina is gevonden, dan staat bij er de resultaten in het lichtblauw een duide­lijke tekst die de bezoeker zal verleiden door te klikken. En dat willen we toch?