• gepubliceerd
  • leestijd
    2 minuten

Hoe werkt adverteren via Twitter?

Is betaalde reclame via de social media noodzake­lijk voor bedrijven? In 2014 is het antwoord op deze vraag steeds vaker ‘ja’. Effectieve social media communicatie, om zichtbaarheid en bereik te garanderen is niet langer gratis.

Maar hoe maakt u gebruik van Twitter Advertising om meer volgers te krijgen, een evenement te promoten, meer verkeer naar uw website te krijgen of meer producten te verkopen? In deze blog een paar tips om u op weg te helpen.

Volgers vinden

Als volgers wilt u personen of organisaties die daadwerke­lijk geïnteresseerd zijn in uw bedrijf. Promoted Accounts is dan het meest geschikte Twitter Ad-tool. Hiermee selecteert u potentiële volgers op interesse, geografie en geslacht, terwijl ook gekeken wordt of deze potentiële volgers lijken op uw huidige volgers.

Trending topic zijn kan veel voor u betekenen. Door gebruik te maken van Promoted Trends krijgt u een toppositie in de lijst van trending topics. Prima geschikt om snel aandacht te vragen voor een product of evenement.

Laat je horen

Wil uw bedrijf met nieuws of een aantrekke­lijke optie een breed publiek van Twitter-volgers bereiken? Gebruik dan Promoted Tweets om uw boodschap te versterken en zorg zo dat meer Twitter-gebruikers van dit social network uw bericht zien. Met Twitter’s Promoted Tweets kunt u uw tweets richten op verschillende devices, interesses, geslacht, geografie en op potentials die lijken op uw bestaande volgers.

Actie

Een sterke ‘call to action’ in uw Twitter-advertentie trekt de aandacht en lokt mensen uit om te klikken en u te gaan volgen. Wat is zo’n actie bijvoorbeeld? Biedt een aantrekke­lijke download aan, roep op om te retweeten, vraag om te volgen, beloof voordeel bij een reply.

Meer weten?

Meer over Twitter-advertising is ook te vinden op twitter.com of volg @TwitterAdTips voor meer tips.