• gepubliceerd
  • leestijd
    ± 1 minuut

Hoe adverteer ik effectief op internet?

Je website is up-to-date, maar wordt toch slecht gevonden op relevante zoekwoorden. Hoe adverteer je effectief op Google?

Je website is up-to-date, de content is informatief en voldoet aan alle criteria, maar wordt toch slecht gevonden op relevante zoekwoorden. De capaciteit en kennis ontbreken om een succesvolle Search Engine Advertising campagne op te zetten en te realiseren.

Plan van aanpak

Het aanmaken van een Adwords account, de helpteksten van Google bestuderen en een campagne beginnen is niet de meest succesvolle aanpak. Zelfs het volgen van een Google Adwords training is niet voldoende.

Het begin is een plan van aanpak waarin doelstellingen en succescriteria worden vastgelegd. En bij het definiëren van de campagnes (targets, advertenties, zoekwoorden, budget, etc.) is het zeker niet uitgesloten dat content op de website aangepast moet worden.

Aan de slag

Een campagne heeft tijd nodig om effectief te worden. Welke advertenties slaan aan? Welke zoekwoorden voldoen niet en welke zoekwoorden moeten toegevoegd worden? Wordt er op bepaalde tijdstippen goed gescoord? Hoe staat uw advertentie t.o.v. die van de concurrentie? Waarop wilt u niet gevonden worden om onnodige clicks te voorkomen? Allemaal vragen waarop de antwoorden gevonden worden tijdens de campagne.

Inzicht

Een campagne vraagt om voortdurende monitoring en inzicht in de resultaten krijgt u door periodieke rapportages voorzien van analyses en voorstellen voor verbetering. Een speciaal voor u ontwikkeld dashboard is aan te bevelen.

Niet alleen SEA

SEA is een onderdeel van uw content communicatie-/marketingstrategie en geen doel op zich. Blijf de focus houden op de content en of de site organisch goed gevonden wordt.

Met goed uitgevoerde SEA heeft u meer relevante bezoekers, rendeert uw investering in zoekmachine-advertenties optimaal en wordt de beoogde conversie realiteit.