• gepubliceerd
  • leestijd
    ± 1 minuut

Google Analytics gebruiken: is dat moei­lijk?

Veel bedrijven en organisaties gebruiken Google Analytics al intensief. Uitbesteden van analyse en de rapportage van de resultaten is een goede investering.

Veel bedrijven en organisaties gebruiken Google Analytics al intensief. Maar goed gebruik vraagt tijd en de aandacht om je te verdiepen in alle moge­lijkheden. Uitbesteden van analyse en de rapportage van de resultaten is vaak een goede investering.

Google Analytics levert kort gezegd gegevens over het bezoek aan je website in duide­lijke visuele rapportages. Analytics data kun je op specifieke manieren volgens je eigen behoefte laten rapporteren, bijvoorbeeld ook voor een tijde­lijke actie.

Naast handige periodieke rapportages over aantal bezoekers, hoe lang hun bezoek duurt, wat ze aanklikken en wat er verder in je webomgeving gebeurt, biedt Google Analytics alle gelegenheid om je site te optimaliseren, door goed te kijken naar de gebruiksvriende­lijkheid, de zgn. usability. Probeer op basis daarvan zaken uit: begin eens met A/B testing: een marktonderzoeksmethode die de meest efficiënte van twee moge­lijkheden bepaalt.

Zo kun je door meten en analyseren stap voor stap je website verbeteren ook op specifieke bedrijfsdoelstellingen. Als het niet lukt dit in huis te organiseren, of als je er als een berg tegenop ziet, huur dan gewoon derden in. Er zijn bedrijven die dit voor relatief lage kosten aanbieden, daarvoor een heldere periodieke rapportage bieden en handzame verbeterpunten voor je website, afgestemd op je doelstellingen. Je kunt dan gewoon over hun schouder meekijken zodat je het na een tijdje eventueel zelf kunt doen.

Wilt u zien wat wij voor u kunnen doen? Neem dan contact op met ons!