• gepubliceerd
  • leestijd
    < 1 minuut

E-learning helpdesk

Doordat veel verschillende gebruikers toegang hebben tot e-learning modules, is een soepel verloop doormiddel van een helpdesk essentieel.

Doordat veel verschillende gebruikers toegang hebben tot e-learning modules, is een soepel verloop van de procedures, zoals inloggen, afnemen, betalen en toetsing, essentieel.

Organisaties die lessen aanbieden via internet lopen snel tegen de fysieke belasting aan, om dage­lijks online assistentie te verlenen aan studenten en medewerkers. Zo’n ondersteuning vraagt gekwalificeerde medewerkers die constant beschikbaar zijn. Voor een organisatie is het vaak te duur om hun waardevolle mensen hiervoor in te zetten. De vraag om hulp wisselt per dag en de kosten lopen onherroepe­lijk te veel op.

Er is dan behoefte aan een helpdesk op afstand, die kennis en ‘handjes’ levert waardoor de e-learning operationeel goed draait. Met medewerkers die de materie beheersen en continue beschikbaar zijn. E-learning is een geweldige oplossing voor instructie en lessen die individueel gevolgd kunnen worden, zoals bij het VUmc>opleidingen. Maar dan moet je wel zorgen dat er een goed functionerende ‘achtervang’.