• gepubliceerd
  • leestijd
    < 1 minuut

Content Marketing

Content marketing gaat over het maken en distribueren van relevante en waardevolle content om je doelgroep te bereiken en aan je te binden.

Traditionele marketingtechnieken zoals we die lange tijd kenden, raken steeds meer uit beeld. Adverteren, reclametijd inhuren op radio of TV, folders versturen, allemaal acties die steeds minder opleveren.

Hielden vroeger de reclamebureaus zich vooral met communicatie en branding bezig; nu is iedereen die op social media of op zijn website publiceert, een soort ‘uitgever’ geworden. Maar hoe zorg je ervoor dat de content die je aanbiedt, ook werke­lijk in een behoefte voorziet?

Content marketing gaat over het maken en distribueren van relevante en waardevolle content om je doelgroep te bereiken en aan je te binden. Centraal staat dus: content die ertoe doet, content waar de doelgroep naar op zoek is en die werke­lijk helpt bij het beantwoorden van vragen. Content marketing richt zich vooral op eigen mediakanalen, zoals nieuwsbrieven, websites, blogs, intranet, LinkedIn, tweets.

Door relevante content aan te bieden creëert een organisatie ‘volgers’, die zich betrokken voelen en waarmee de afzender een relatie onderhoudt.