• gepubliceerd
  • leestijd
    ± 1 minuut

Content Marketing is moei­lijk – of niet?

Natuur­lijk is content marketing onderdeel van uw marketingplannen, maar u heeft vast nog wat vragen.

Natuur­lijk is content marketing onderdeel van uw marketingplannen, maar u heeft vast nog wat vragen:

  • Wie gaat de content maken?
  • Gaan wij het zelf doen of doen derden dat?
  • Hoeveel content moet er gemaakt worden?
  • Hoe bewaken wij de kwaliteit en continuïteit?
  • Welke distributiekanalen zetten wij in?
  • Hoe gaan wij de resultaten meten?
  • Wat zijn de kosten?
  • Welke risico’s lopen we?

Content marketing is niet eenvoudig, maar wel een effectieve strategie, als deze zorgvuldig en met de juiste kennis en ervaring wordt uitgevoerd.

Een goede content marketing-strategie leidt tot een aanmerke­lijke verbetering van de online performance. Zonder waardevolle content en ondersteunende gesprekken op social media, bent u aan de inzet van andere marketingmiddelen meer geld kwijt om hetzelfde resultaat te bereiken.

Het maken van effectieve content is moei­lijk, maar laat u niet verleiden om de content van anderen te delen. Het risico is dat de doelgroep uw identiteit niet herkent en naar de concurrent wordt gestuurd.

Content moet uit de eigen organisatie komen en de eigen identiteit uitstralen. Goede content gaat over uw mening, ervaringen, kennis, normen, etc. In veel gevallen zit die content in de hoofden van uw personeel. Om dat op en gestructureerde manier zichtbaar en begrijpe­lijk maken is een hele uitdaging.

Content creatie is een gestructureerd proces dat voor organisaties vaak moei­lijk zelf uit te voeren is. De vragen aan het begin van deze blog kunnen beantwoord worden als uw content creatie-proces op orde is. Het moei­lijkste deel van content marketing is dan voorbij.

Meer weten over content creatie? Op welke manier kunt u uw communicatie via sociale netwerken ondersteunen?