• gepubliceerd
  • leestijd
    < 1 minuut

Content is weer King: leve de tekstschrijver / copywriter

Heldere website teksten met een duide­lijke en compacte content loodsen de bezoeker snel naar zijn doel.

“Content is weer King”. Dat roepen de gezaghebbende internet-marketingspecialisten steeds vaker.

Beeld is belangrijk, zeker, maar de tekst (oftewel content) op de website is toch echt waar het allemaal om draait:

  • voor de bezoeker van de website, die letter­lijk in één oogopslag moet zien wat de site biedt en waar de informatie staat die hij zoekt.
  • voor de zoekmachines, die je website waarderen op inhoud en relevantie.

Heldere website teksten met een duide­lijke en compacte boodschap loodsen de bezoeker snel naar zijn doel. Dat voorkomt ergernis, vergroot klanttevredenheid en voorkomt overbodige telefoontjes.
Schrijven voor het web krijgt als specialisme steeds meer waardering; hieronder vallen dus ook redigeren en copywriting. Lekker leesbare tekst, gericht op de doelgroep houdt de bezoeker langer geboeid. Met relevante informatie op overzichte­lijk ingedeelde pagina’s vindt hij zonder frustratie wat hij zoekt. Een goede webredactie houdt in: analyseren wat er staat, aanvullingen en verbeteringen voorstellen, (her)schrijven van paginateksten, blogs of social mediaberichten. Samen met slimme routing, gebruik van links en innovatief gebruik van SEO is dit een rede­lijk simpele en voordelige manier om je website up-to-date krijgen.